Brojne hemijske formule i oznake postaju lake za pamćenje i upotrebljive u svakodnevnom okruženju kada se kroz praktičnu i interaktivnu nastavu suštinski shvate njihovo značenje i primena.
Tako su, u cilju razumevanja koncepta supstance u hemiji, učenici Savremene gimnazije na interesantnom času hemije učili o jedinici za količinu uz pomoć različite rinfuzne hrane.
Neobičan zadatak za razumevanje lekcije o molu
Sam koncept mola ranije je predstavljao bauk za mlade hemičare koji prvi put dolaze u kontakt sa ovim pojmom. Međutim, učenici Savremene gimnazije sa lakoćom su razumeli definiciju i značaj jedne od sedam osnovnih jedinica SI sistema, tako što su na času hemije učestvovali u naizgled neobičnom zadatku.
Svako od učenika dobio je kesicu sa određenim brojem bombona, makarona, zrna kukuruza, pasulja, bibera ili kikirikija, koji je predstavljao broj čestica. Zadatak se sastojao u tome da prebroje sadržaj koji su pronašli unutar kesice, a nakon što su saopštili rezultat, shvatili su da svi imaju po 40 „čestica“.
Isti broj čestica, a različita težina
Sledeći korak bilo je merenje kesica. Iako su svi imali isti broj „čestica“, kada su sadržaj stavili na vagu, težina se razlikovala od kesice do kesice; 40 bombona iz jedne kesice bilo je teže od 40 zrna kukuruza iz druge. Razlika u težini predstavljala je razliku između broja čestica u svakoj od navedenih supstanci.
Na ovaj jednostavan način, učenici su shvatili suštinu lekcije o molu, odnos mola i broja čestica, i razlog uvođenja mola kao univerzalne jedinice za količinu.
Dobar temelj za nova znanja iz hemije
Kroz predstavljanje gradiva iz stehiometrije kroz zanimljiv ogled, učenici su savladali osnove ove oblasti, koja služi za kvantitativno merenje supstanci u hemijskim reakcijama na lak i temeljan način. Pošto su lekciju o molu usvojili sa potpunim razumevanjem, učenici su spremni da zakorače dalje u svet stehiometrije i pristupe izvođenju ozbiljnijih proračuna u hemiji.
Još fotografija možete pogledati u galeriji.