Kako bi na najbolji način utvrdili gradivo iz istorije, savremeni gimnazijalci ušli su u uloge različitih ličnosti iz 20-ih godina prošlog veka. Stavljajući se u poziciju tadašnjih građana Nemačke, učenici su učili o međusobnom uticaju ekonomije i politike.
Vajmarska Republika u učionici
Putujući kroz vreme, učenici su imali zadatak da razmisle sa kojim problemima se ličnost koju su predstavljali susretala u Nemačkoj 1928. godine, nakon nezapamćene hiperinflacije.
Inserti iz filma „Kabare” i kratak dokumentarac o Velikoj depresiji bliže su dočarali atmosferu Vajmarske Republike, pa su učenici komentarisali ekonomsku krizu i to kako je ona uticala na političke stavove osobe koju su predstavljali.
Diskutujući o prilikama u Nemačkoj 30-ih godina prošlog veka, učenici su na zanimljiv način shvatili kako je oporavak nemačke ekonomije uticao na opadanje popularnosti ekstremnih desničarskih partija poput Hitlerove Nacionalsocijalističke partije.
Simulacija izbora u Nemačkoj
Na drugom delu časa, savremeni gimnazijalci simulirali su održavanje federalnih izbora. Kako bi mogli da pristupe glasanju, učenici su se upoznali sa programom četiri najveće partije, čiji program je bio istaknut na propagandnim plakatima u učionici.
Svako od učenika imao je pravo da glasa, dok su volonteri bili zaduženi da broje glasove. Nakon završetka izbora i utvrđivanja broja glasova, učenici su uporedili dobijeni rezultat sa ishodom pravih izbora u Nemačkoj 1932. godine.
Putovanje kroz vreme radi boljeg razumevanja istorije
Simulirajući okolnosti iz predratne Nemačke, učenici su mogli jasno da shvate koji su događaji prethodili Drugom svetskom ratu, kao i na koji način su ratu doprineli isprepleteni ekonomski i politički uslovi.
Putovanjem u prošlost i stavljanjem u ulogu zamišljenih ličnosti, pamćenje istorijskih događaja i datuma postaje jednostavno i interesantno, a pouke kojima ova nauka treba da nas nauči lako uočljive i razumljive.