METODIKA NASTAVE
Savremena gimnazija omogućava učenicima kontinuirani rad sa profesorima tokom godine. Učenici od profesora dobijaju konkretne zadatke, imaju osmišljene obrazovne aktivnosti i saradnju sa drugim učenicima. Svaki učenik ima svog mentora, koji mu pomaže savetovanjem, emotivnom podrškom i akademskim autoritetom. Nastava se odvija na takav način da profesori mogu dobro da se upoznaju sa svakim od učenika, da se posvete svakome od njih i otkriju njihove talente ili eventualne poteškoće u procesu učenja. Kroz individualni, timski i mentorski rad postižu se maksimalni rezultati.
Savremena gimnazija se opredelila za moderan pristup, prepoznavši elektronsku pismenost kao jednu od najneophodnijih kompetencija 21. veka. Elektronsko učenje posredstvom interneta (onlajn učenje, e-learning) pruža učenicima mnogo mogućnosti za razvoj znanja i veština, koji su prilagođeni njihovom uzrastu i potrebama. U savremenom svetu koji se stalno menja, neophodno je usvajati ne samo teorijska znanja već i njihovu primenu u praksi. To nas je motivisalo da nastavu prilagodimo potrebama savremenog učenja, insistirajući pritom na kulturnom, kreativnom i sportskom angažovanju naših učenika. Tako, sa diplomom Savremene gimnazije, naši učenici svoje obrazovanje mogu da nastave na bilo kom domaćem ili inostranom fakultetu, u potpunosti spremni za sve akademske izazove.
Savremen pristup realizaciji nastave
- Realizacija nastave uz pomoć savremenih multimedijalnih, video i audio nastavnih sredstava
- Korišćenje interaktivnih tabli i tablet uređaja
- Mogućnost praćenja nastave preko interneta, platforma za učenje na daljinu i Android aplikacija
- Interaktivni pristup profesora nastavnom procesu
- Problemski postavljena nastava i povezivanje sadržaja jednog predmeta sa sadržajem drugih predmeta
- Razvoj kritičkog mišljenja i istraživačkih sposobnosti
- Nastava se planira po sistemu prelaska u „zonu narednog razvoja”
- Procena dostignuća učenika je usklađena sa standardima postignuća
- Stvaraju se situacije za saradničko (kooperativno) učenje, te se podstiče timski rad
- Učenici se motivišu na istraživanje i samostalno dolaženje do informacija
- Nastavne aktivnosti uključuju sinhronu komunikaciju između učenika na času i asinhronu na onlajn platformi
- Korišćenje elektronskog dnevnika za roditelje i učenike
- Individualni roditeljski sastanci sa profesorima
Savremen pristup nastavnom materijalu
- Materijali su organizovani hijerarhijski, uz poštovanje nastavnog programa, prema oblastima, temama i nastavnim jedinicama
- Na početku svake tematske celine definisani su ishodi učenja i navedene su aktivnosti za postizanje planiranih ishoda
- Nastavni materijali su organizovani od poznatog ka nepoznatom, teorijskog ka praktičnom, lakšeg ka težem
- Materijali su prilagođeni različitim stepenima predznanja i stilovima učenja, a smešteni su u kontekst postojećeg znanja učenika.
- Pri planiranju materijala i aktivnosti koristi se strategija, čijom primenom se povećava pažnja učenika i pojačava njihova percepcija
- Na kraju svake nastavne celine kreira se zadatak ili test gde učenik aktivira svoje znanje i kroz primenu ličnog iskustva pristupa rešavanju problema
- Nakon svakog tematskog testa, učenik dobija povratnu informaciju o svom napretku, što mu pruža priliku da preispita svoje znanje, shvati svoje prednosti i mane kao i način da postigne bolje rezultate
- Sticanje znanja je veoma kontekstualan i ličan proces ali postavljen u širu sredinu škole