MUZIČKO
Pisanje„ Rukoveti” i pravljenje „strašne muzike”
Na jednom od časova muzičkog, na kom su učili o kompozitoru Stevanu Stojanoviću Mokranjcu, učenici su imali priliku da se upoznaju sa njegovim „Rukovetima”, nakon čega je svako od njih sastavljao svoju rukovet, vodeći se Mokranjčevim principima (pesme sa područja jednog naroda, kontrastne pesme na osnovu muzičkih parametara i teksta, i aranžman drugačiji od originala).
Jedan od interesantnijih časova bio je čas posvećen Halloweenu, kada su se učenici upoznali sa terminom „primenjena muzika” i uvideli značaj koji ona ima kada je u službi nekog drugog medija, u ovom slučaju televizije.
Prvo su gledali video-klipove sa muzikom iz Hičkokovog filma „Psiho”, a potom su analizirali šta je to što čini da ona zvuči strašno. Usledio je isečak iz filma „Ptice”. Nakon toga gimnazijalci su nekoliko puta slušali samo muziku, dakle, bez vizuelnog dela, uviđali njenu gradaciju i način na koji je ispoljen dramski krešendo i porast tenzije, a zatim su muziku opisivali.
Diskutovali su o tome kako je i tišina važna za muziku, jer ističe emotivni doživljaj slušaoca. Za domaći su imali da naprave kratak video sa strašnom muzikom. Svaki rad je nakon gledanja prezentovan i detaljno analiziran, a zatim se diskutovalo o njemu.