„Ćelija je osnovna jedinica građe i funkcije svih živih bića” – definicija je koje se i danas svi odlično sećamo. Ali, savremeni gimnazijalci u svojoj školi ne uče samo suvoparnu teoriju već imaju detaljno osmišljene praktične časove koji im pomažu da lakše shvate oblasti koje uče.
Tako je ovoga puta bilo i na času biologije, kod profesora Milana Milenkovića.
Časovi za primer
Učenici prvog razreda su na časovima biologije radili projekat koji ih je inspirisao da naprave model biljne i životinjske ćelije sa ćelijskim organelama služeći se materijalima koje koriste svakodnevno. U teoriji savremeni gimnazijalci znaju mnogo o ćelijama, ćelijskim membranama, mitohondrijama, jedru, ribozomima i lizozomima, razlikuju anabolizam i katabolizam, znaju da je reč ćelija prvi put upotrebio engleski fizičar Robert Huk 1665. godine i još mnogo toga, ali uz ovakvu kreativnu nastavu, oni ne samo da lakše razumeju školsko gradivo već imaju priliku da pokažu i svoju inovativnost i odu korak dalje.
Replike modela ćelije sa ćelijskim organelama i jezgrom
Ćelija od stiropora, bombona, plastelina… Zvuči neverovatno?! U Savremenoj gimnaziji nije.
Mašta savremenih gimnazijalaca nema granica, a to su potvrdili i njihovi fenomenalni modeli ćelija! Učenici su organizovani u grupe vredno seckali, lepili i pekli svoje ćelije, dok su papir, karton, vosak i glinu koristili da bi stvorili ćelijske membrane.
Kako bi verno dočarali svaki detalj unutrašnjosti ćelije, savremeni gimnazijalci su citoplazmu pravili od plastelina, pur-pene ili sunđera, a gumene bombone i plastelin su postali ćelijske organele. Najbolje kreacije koje su učenici stvorili izložene su u školi kao pokazatelj njihovog truda, znanja i maštovitosti.
„Osim primene naučenog, želeo sam da ovaj projekat učenicima posluži kao svojevrsna vežba i priprema za kontrolni zadatak”, rekao je profesor Milenković, koji je posebno ponosan na timski duh njegovih učenika, koji je stalno bio prisutan tokom realizacije ovog projekta.
Ovakvi časovi pomažu učenicima da lakše razumeju važne školske i životne lekcije i daje im mogućnost da i najteže pojmove uspešno razumeju i nauče, i to u lepom i motivišućem društvu.