Savremeni gimnazijalci su se u četvrtak, 3. maja, našli u ulozi forenzičara, a prostorije njihove škole su postale „mesto zločina” koje je trebalo rasvetliti.
Na interdisciplinarnom času koji je povezao znanja stečena na časovima istorije, biologije i latinskog jezika, oni su otkrivali sve misterije u vezi sa ubistvom rimskog vojskovođe Julija Cezara.
Zabavna i kreativna nastava za lakše učenje
Ova nezaboravna forenzička avantura počela je istraživanjem „mesta zločina” rekonstruisanog na osnovu istorijskih podataka.
Kroz razgovor sa profesorkom biologije Anom Vasilić učenici su otkrili detalje razvoja i istorijata forenzičke nauke. Nakon analize tehnika i metoda koje se koriste u sudskoj forenzičkoj medicini savremeni gimnazijalci su imali zadatak da sastave zapisnik sa mesta zločina na latinskom jeziku i utvrde osnovne činjenice o mestu, vremenu, prikupljenim dokazima i učesnicima ovog zločina.
Za učenike je najuzbudljivije bilo analiziranje šeme potencijalnih ubodnih rana koje su ubice zadale Cezaru. Savremeni forenzičari su nakon detaljne analize otkrili koji od načinjenih uboda je mogao biti fatalan na osnovu dubina rane i povređenog organa, nakon čega su zaključili da nije bilo moguće da Cezar izgovori čuvenu rečenicu „Tu quoque, Brute, mi fili?” jer je smrtonosni ubod bio takav da nije bilo moguće da posle njega govori.
Na kraju ovog interdisciplinarnog časa učenici su sumirali sve zaključke do kojih su došli istražujući ovaj slučaj koristeći aplikacije na iPad uređajima.
Savremena gimnazija će nastaviti da neguje praksu održavanja kreativnih časova na kojima učenici mnogo lakše pamte i aktivno učestvuju, a koji im omogućavaju da na zanimljiv način povežu naučeno gradivo i praktično primene stečeno znanje.