Učenici Savremene su tokom juna posetili čak dva muzeja u Beogradu. Pored impresivnih umetničkih dela koja su videli u oba muzeja, u Muzeju afričke umetnosti učestvovali su u radionici „Mankala, misaona igra”, gde su naučili pravila ove društvene igre i saznali više o različitim običajima afričke kulture.
Jedinstvena prilika za učenike da se upoznaju sa afričkom kulturom
Pored toga što su imali mogućnost da se upoznaju sa tradicionalnom umetnošću, u okviru stalne postavke muzeja, učenici su saznali nešto više i o interesantnim običajima koji prate „Mankalu, misaonu igu” u različitim afričkim kulturama.
Posebno su im bile zanimljive maske i skulpture u drvetu i bronzi, predmeti izrađeni u keramici, muzički instrumenti, nakit izrađen posebnim tehnikama, kao i nesvakidašnje tkanine. Osim stalnih postavki afričkog stvaralaštva, u muzeju su kroz tematske celine predstavljene i druge kulturalne oblasti Afrike kao što su Magreb, Etiopija i druge.
Susret umetničkih razdoblja, pokreta i tendencija jugoslovenske, srpske i strane umetnosti 20. veka
Muzej savremene umetnosti za sve posetioce pruža mogućnost uživanja u delima najznačajnijih umetnika jugoslovnske, srpske i strane umetnosti koja su obeležila 20. vek.
Ovaj muzej postoji od oktobra 1965, a zatvoren je od 2007. godine, kada je otpočela njegova rekonstrukcija, koja je trajala 10 godina. Nakon rekonstrukcije muzej je ponovo otvoren, a posebno je atraktivno mesto za učenike, koji na ovaj način mogu uživo da vide spoj različitih umetničkih pravaca, o kojima su ranije mogli da čuju samo iz priča starijih generacija.
Savremena konstantno podstiče razvoj kreativnosti kod svojih učenika
Poseta muzeja i drugih ustanova kulture samo je jedan od načina za podsticanje razvoja kreativnosti kod učenika koje primenjuje Savremena gimnazija.
Na ovaj način, zajedno sa svojim profesorima, učenici imaju priliku da se „iz prve ruke” informišu o svemu što ih interesuje, dodatno prošire već postojeća znanja, zainteresuju se za umetničko stvaralaštvo i razvijaju svoje talente u željenom smeru.