Interdisciplinarna projektna nastava učenika Kombinovanog programa
Profesori Savremene gimnazije u svom radu posvećuju mnogo pažnje projektima i projektnoj nastavi u težnji da prati najsavremenije trendove u obrazovanju, koji insistiraju na razvijanju kompetencija kod učenika.
Kako bi se što bolje pripremili za akademske zadatke, ali i svet rada koji ih očekuje, neophodno je da učenici nauče kako da znanje koje steknu u nastavnom procesu objedine i stave u funkciju postizanja rezultata, bilo da je taj rezultat prezentacija, konkretan proizvod, aplikacija ili njihov budući CV.
Baš zato su učenici Kombinovanog programa, koji časove u školi imaju na srpskom i engleskom, odlučili da jednu školsku godinu posvete i zanimljivim, drugačijim zadacima, nesvakidašnjim za svakodnevnu nastavu.
Jezički projekti najzahtevniji, ali i najzanimljiviji
Neki od najinteresantnijih projekata i za učenike i za profesore u Savremenoj gimnaziji su interdisciplinarni bilingvalni projekti, koji ne samo da insistiraju na međupredmetnoj korelaciji već promovišu i usavršavanje jezičkih veština.
Učenici koriste znanja iz nastavnih predmeta na engleskom jeziku čime proširuju svoj rečnik, ali, još bitnije, koriste ga na svrsishodan i konstruktivan način u javnom, obrazovnom i profesionalnom kontekstu.
Inovativnost u rešavanju problema
Pored komunikacije, važan element u projektnoj nastavi jeste razvijanje kompetencija za rešavanje problema. Postavljajući pred učenike projektne zadatke i zahteve, oni dolaze u poziciju da angažuju svoje individualne kapacitete i druge resurse kako bi došli do odgovarajućeg rešenja.
Na ovaj način učenik spoznaje kako da razvija kritičko mišljenje bazirajući se na stečeno znanje i svoje intelektualne, emotivne i socijalne sposobnosti.
IT neophodan deo savremenih projekata
Većina projekata zahteva korišćenje informacionih tehnologija, tj. podrazumeva razvoj digitalnih kompetencija, pa učenici upotrebljavaju ne samo uređaje poput računara i ajpedova već i velik broj softverskih programa i aplikacija kao što su Lucidpress, ThingLink, Canva, Facebook i tom prilikom stiču veštine potrebne za funkcionisanje u savremenom društvu.
Nezaobilazan timski rad
Veoma važan aspekt projekata jeste razvijanje saradnje među učenicima.
Savremeni gimnazijalci postaju kolege koje rade na zajedničkom poduhvatu i dolaze do konstruktivnog i kreativnog rešenja stvarajući podsticajni duh međusobnog poštovanja, ravnopravnosti i timskog rada.
Najveća vrednost ovakvog rada leži u tome što se učenici uče podeli odgovornosti, ispunjavanju zadataka u datim vremenskim okvirima, prevazilaženju sopstvenih razlika zarad višeg cilja, davanju doprinosa, poštovanju mišljenja i stavova drugih, preispitivanju i vrednovanju sopstvenog i tuđeg rada.
Ove projekte su savremeni učenici uspešno izneli
Neki od projekata koji su izazvali najveće interesovanje kod učenika, a samim tim dali i najbolje rezultate su:
- Radio-emisija – imaginarni intervju sa poznatom ličnošću,
- Životinjska farma – srpsko-engleski pogled na Orvelovu književnu predstavu Ruske revolucije,
- Upoznajmo nobelovce i one koje bi to trebalo da budu,
- Edukativni Beograd – osmislimo plan ekskurzije,
- Luj XVI je kriv za izdaju,
- Kako do posla – CV, motivaciono pismo, test, intervju,
- Vremenski izveštaj – spoj latinskog, geografije i engleskog,
- Magazin Ćao, šećeru – projektni zadatak u okviru Savremenijade.
Pregršt novih ideja koje čekaju na realizaciju
Kao škola koja prati najmodernije trendove u obrazovanju i koja se trudi da učenike što bolje pripremi za realne životne situacije, Savremena gimnazija nastavlja sa ovakvim pristupom i sprema nove, još zanimljivije i izazovnije projekte za savremene učenike.
Svojim kreativnim i veoma zanimljivim rezultatima učenici su podigli očekivanja svojih profesora na još viši nivo. Sigurni smo da će ih učenici ne samo opravdati već i nas iznenaditi odgovornošću i preduzimljivošću i ove školske godine.