Savremeni gimnazijalci odeljenja II-1 i II-2 na zanimljiv način podsetili su se gradiva iz srpskog jezika i književnosti obrađenog prethodne školske godine.
Učenicima su zadati pojmovi koji se odnose na gradivo prvog razreda poput Ahilove pete, Homera, Firence, Pakla, srpskoslovenskog jezika, Pohvale knezu Lazaru, Banović Strahinje, parodijskog romana, Svetog Save, Besede na gori i mnogih drugih. Zadatak savremenih gimnazijalaca bio je da pronađu odgovarajuće fotografije u vezi sa ponuđenim pojmovima, od kojih su pravili mozaike znanja, koje su potom komentarisali objašnjavajući svaki od pojmova prikazanih fotografijom.
Evo kako izgleda kreativni mozaik Aleksandre Mosurović, Andreja Eleza i Bogdana Zagrađanina:
Obnavljanje gradiva na originalan i inspirativan način
Ovakva aktivnost bila je zanimljiva varijanta inicijalnog teksta. Učenici se najpre prisećaju gradiva obrađenog prošle godine, obnavljaju ga, potom se angažuju da pronađu fotografije, da ih smisleno poređaju, a potom i da dobijeni mozaik objasne pred drugim učenicima. Sada već savremeni drugaci još jednom su pokazali svoju kreativnost i znanje, rekla je Marija Pilčević Tomašević, profesorka srpskog jezika i književnosti.
Savremeni gimnazijalci oduševljeni su ovakvim kreativnim oblikom obnavljanja gradiva.
Današnja aktivnost na času srpskog jezika je najoriginalniji i najzahvalniji način obnavljanja gradiva iz prve godine, u okviru kog smo imali slobodu izbora slika za asocijacije na date pojmove. Čas je bio ispunjen učešćem svih učeničkih grupa i iz učionice i onih koji nastavu prate preko interneta, pa je to bilo još jedno novo iskustvo za sve nas. Rad u grupi nas je zbližio i podsetio da je druga školska godina uveliko počela. Takođe, rad u grupama je dao svakom učeniku mogućnost da istražuje, povezuje i svojom aktivnošću prikaže odgovor, rekla je savremena gimnazijalka Aleksandra Mosurović.
I u ovoj školskoj godini profesori Savremene gimnazije nastavljaju da na inventivne i zanimljive načine pomažu učenicima u savladavanju novih i obogaćivanju postojećih znanja.