U utorak, 11. aprila, u prostorijama Savremene gimnazije održan je inspirativan multiplajer događaj projekta „Together”. Fokus ovog događaja bio je ...
Projekat „Together”
Tema projekta „Together” je service-learning, jedinstveni obrazovni pristup koji ciljeve učenja kombinuje sa radom u zajednici kako bi se postiglo praktično usvajanje znanja, uz ispunjenje društvenih potreba. Service-learning nije volontiranje, koje je sporadično i na dobrovoljnoj osnovi, već je metoda koja je sistemski inkorporirana u školski program i razvija dugoročni odnos između škole i zajednice.
U ovom projektu učenici se izvode iz učionica i stavljaju u stvarne životne situacije uspostavljanjem programa kulturnih usluga od koristi za zajednicu, kao što su metode digitalizacije kulturnih dobara: 3D modelovanje, sastavljanje digitalnih kataloga, razvoj digitalnih promotivnih materijala, video-produkcija, digitalno pripovedanje priča i veb-oglašavanje.
Kroz ovaj projekat će učenici Savremene gimnazije ostvariti saradnju sa Muzejom nauke i tehnike.
Partneri na projektu su Berlin Cosmopolitan School (Nemačka), Agrupamento de Escolas José Estevão (Portugalija), Budakov Films Eood (Bugarska), A & A Emphasys Interactive Solutions (Kipar), European Association of Geographers (Belgija), Politeknika Ikastegia Txorierri (Španija) i Eurocrea Merchant (Italija).
Cilj projekta „Together” jeste postizanje sledećih rezultata:
- transformacija škola u „otvorene organizacije za učenje” koje postaju središta kulturnog znanja (Cultural Hub) za celu zajednicu i uspostavljaju redovnu saradnju sa lokalnim akterima (muzeji, pozorišta itd.) kroz ispunjavanje zahteva društva i stvaranje društvene vrednosti;
- osvežavanje školskog programa humanističkih predmeta;
- osposobljavanje učenika da postanu aktivni i informisani građani koji se zalažu za nacionalne vrednosti, učestvuju u građanskom životu i rade za opšte dobro.
Značaj ovog projekta za učenike Savremene gimnazije:
- učenici umesto digitalnih konzumenata postaju digitalni stvaraoci;
- olakšava se prolazak učenika kroz pubertet;
- razvijaju se interpersonalne i komunikacijske veštine, problem solving, inicijativa, aktivno građanstvo, etičko rezonovanje i socijalno i političko razumevanje;
- podstiču se motivacija i samoregulacija za učenje.