Savremeni prvaci su tokom februara i marta u okviru predmeta Jezik, mediji i kultura imali prilike da se upoznaju sa konceptom medijske pismenosti radeći različite zadatke.Zadatke su radili individualno i grupno, a kroz istraživački rad su se bavili analizom medijskog sadržaja koristeći pet pitanja medijske pismenosti, identifikujući „klikbejt” naslove, razlikujući prave od lažnih vesti i upoređujući kvalitet različitih vesti.
Krajnji cilj ovog projekta bio je pravljenje brošure o medijskoj pismenosti na osnovu svega onoga što su naučili. Svi učenici su pokazali zavidno znanje o medijskoj pismenosti, ali su se neke grupe istakle svojom kreativnošću i otišle korak dalje kada je pitanju pravljenje brošure.
Savremeni gimnazijalci oduševljeni zanimljivim projektom
„Ovaj projekat u vezi sa medijskom pismenošću je ubedljivo jedan od najzanimljivijih, ako ne i najzanimljiviji projekat na kom smo do sada radile. Smatramo da je od velike važnosti da budemo medijski pismeni i ovaj projekat nas je naučio mnogim korisnim stvarima. Volele bismo da ubuduće radimo na još ovako zanimljivih i korisnih tema.”, grupa učenica iz I-4 (Marija Drezgić, Nikolina Jovanović, Milena i Jelena Žarković), čiji rad možete pogledati OVDE.
„Smatramo da smo tokom projekta stekli primenjiva i praktična znanja u oblasti medijske pismenosti. Pored toga, ostvarili smo međupredmetne kompetencije sa predmetom biologija. Što je još važnije, prilikom zadataka koje su postavljali pred nas vrlo lepo smo se zabavili. Posebno bismo zahvalili profesorki Zorani Putniković, koja je tokom trajanja projekta uvek bila dostupna i otvorena za naša pitanja, sugestije i molbe. Naša grupa je izvrsno sarađivala i zajedno činila vanserijski tim. Osećamo se počastvovano što smo imali priliku da učestvujemo u ovom projektu.”, grupa učenika iz I-2 (Aleksandar Kašerić, Luka Grubin, Dunja Radulović, Aleksandar Savić), čiji rad možete pogledati OVDE.
„Tokom rada na projektu bilo je zanimljivo proučavati različite načine na koje se sagledavaju, analiziraju i ocenjuju medijske poruke. Prolazeći kroz različite zadatke na projektu, shvatile smo da je medijsko opismenjavanje izuzetno složen proces koji zahteva puno truda, rada i zalaganja. Analizirajući medijske sadržaje, uvidele smo koliki uticaj informacije imaju na formiranje stavova čitalaca. Njihova snaga i posledice koje mogu imati su mnogo veće nego što smo mi na početku mislile. Ovaj projekat nam je skrenuo pažnju da informacijama koje srećemo u medijima pristupamo sa posebnom pažnjom time što ih nećemo uzimati ’zdravo za gotovo’.”, grupa učenica iz I-4 (Anja Trifunović, Maša Tešović, Anđela Tadić, Tara Bojović), čiji rad možete pogledati OVDE.
„Svima nam se najviše svidelo analiziranje članaka na osnovu onih pet pitanja i generalno poređenje mišljenja.”, grupa učenica iz I-6 (Lara Veselinović, Kristina Orlić, Anja Jovanović, Milica Bošković, Estel Anđelina Rakić), njihov rad pogledajte OVDE.
Pogledajte sjajne radove savremenih prvaka i naučite više o medijskoj pismenosti.