Časovi latinskog jezika za učenike Savremene gimnazije uspeli su da budu stvarno drugačiji i tokom ove školske godine koja je je zbog delimične onlajn nastave predstavljala izazov kako za učenike, tako i za nastavnike.
Program nastave i učenja realizovan je na zanimljiv način i kroz različite aktivnosti zahvaljujući profesorki latinskog jezika Nataliji Stanković.
Terenska nastava za učenike prvog razreda
Krajem školske godine realizovana je terenska nastava za učenike prvog razreda. Obilazeći Viminacijum, Ramsku tvrđavu i Srebrno jezero, učenici su dobili setove zadataka koje su morali da rade u manjim grupama.
Budite za trenutak u ulozi savremenog gimnazijalca i pokušajte da rešite zadatke.
Mitovi u stripu
Jedan deo lekcija koji se obrađivao na časovima u drugom razredu bio je posvećen grčkoj mitologiji. Nakon što su saznali više o Dedalu i Ikaru, Orfeju i Euridiki, Tezeju i Minotauru, Tantalu i Sizifu, učenici su imali zadatak da u jednom od onlajn-programa urade strip, birajući jedan od mitova koji im se najviše dopao.
Aleksandra Rašić – Orpheus
Maša i Nikola Krstajić – Tezej i Minotaur
Aleksandra Mosurović – Tezej i Minotaur
Putevi rimskih imperatora
Poseban deo časova bio je posvećen Putevima rimskih imperatora. Zbog nemogućnosti obilaska svih lokacija, učenici su imali priliku da preko zanimljivih video-materijala vide i saznaju interesantne podatke o sledećim gradovima: Singidunumu (Beograd), Taurunumu (Zemun), Feliks Romulijani (Zaječar), Justinijani Primi (Caričin grad), Sirmijumu (Sremska Mitrovica) i Dijani (Kladovo).
Imajući u vidu da su mape uma jedna od najpoznatijih metoda koje se koriste za lakše pamćenje, učenici su na času pravili kratak pregled svega što su naučili. Praveći mape, učenici otkrivaju bitna svojstva pojmova kojima se služe, uče o njihovim međusobnim odnosima, počinju intenzivno i sami da razmišljaju o rečima, stvarajući nove asocijacije na njihova značenja, koje će omogućiti bolje i dugotrajnije pamćenje. Primer mape uma pogledajte na primeru rada učenika II-3: „Rimljani na području Srbije”.
Na časovima su učenici naučili više o ostacima rimske kulture i civilizacije, načinu na koji je ona očuvana i zbog čega na mestu kao što je Caričin grad nisu preduzete mere da se lokalitet stavi pod zaštitu Uneska.
Kako bi se cela priča o Singidunumu bolje zapamtila, učenici su imali zadatak da se fotografišu na sledećim lokalitetima: Trg republike – ostaci nekropola, Akademski park – ostaci nekropola, Plato – rimske terme, TC „Rajićeva” – ostatak ulice i stubova, Rimski bunar, Veliki barutni magacin – lapidarijum, Narodna banka – Jupiterov hram, Pionirski park – ostaci nekropola, Bulevar kralja Aleksandra – Via Militaris.
Pogledajte kako izgleda kada učenici naprave zanimljive razglednice našeg glavnog grada, na čijem području je nekada boravila IV Flavijeva legija, koji i danas priča zanimljivu priču o Rimljanima koji su tu boravili.
Pogledajte video-razglednicu Singidunuma Uroša Tirnanića.
Sličan zadatak učenici su imali i u okviru izbornih programa Jezik, mediji i kultura i Pojedinac, grupa i društvo, gde su napravili mali vodič kroz Singidunum.
Pogledajte vodič Nikole Dimitrijevića – Rimski grad.
Pogledajte vodič Andreja Eleza.
Izrada časopisa
Na samom kraju školske godine priča je zaokružena časopisima u kojima su se, pored relevantnih, našle i informacije o udaljenosti, atrakcijama i smeštaju.
Viminacijum
Naissus
Felix Romuliana
Sirmium
Taurunum
Diana
Iustiniana Prima
Sigurni smo da će vas ovi časopisi zainteresovati da posetite neki od navedenih lokaliteta i saznate više o prošlosti u vezi sa starim Rimljanima.
U Savremenoj gimnaziji se i latinski uči na jedinstven način
O zadovoljstvu učenika ovim nesvakidašnjim časovima svedoče i utisci Dorotee Milosavljević: „Hvala Vam na divnim projektima, interesantnim lekcijama iz latinskog jezika i istorije Rimskog carstva, legendi i mitova. Žao mi je što su časovi završeni, ali nastaviću da izučavam ove teme.”
Profesorka latinskog jezika Natalija Stanković posebno je zahvalna učenicima koji su pokazali veliko interesovanje za izradu ovakvih projekata: „Bez njih ništa od ovoga ne bi moglo da se realizuje na jedan stvarno drugačiji način, način koji osigurava da će stvari koje su učili na ovim časovima biti zapamćene i koje će imati trajnu vrednost. Jedno je sigurno, glavnim gradom će od sada šetati bogati saznanjem da su pre 17 vekova tim putem koračali slavni i drevni Rimljani.”