Profesorka geografije Senada Nikolić je sa učenicima I razreda Savremene gimnazije realizovala projekat o zemljištu čiji je cilj bio razvijanje svesti kod učenika o zaštiti životne sredine. Tokom realizacije projekta održana je radionica o tipovima zemljišta i njegovoj ulozi u kruženju ugljenika i ublažavanju klimatskih promena.
U okviru teme o zemljištu povezano je nekoliko nauka
Kroz nekoliko prezentacija učenici su imali mogućnost da se upoznaju sa različitim tipovima zemljišta, njegovim fizičkim i hemijskim osobinama, kvalitetom, kao i sa biljnim kulturama koje se mogu uzgajati na njemu. Uz pomoć profesorke učenici su veoma lako mogli da zaključe koji su tipovi zemljišta najerozivniji, kako biljni pokrivač utiče na sprečavanje erozije, koliko je zemljište važno u procesu prečišćavanja vode i koji su njegovi slojevi najbolji prirodni filteri u prečišćavanju vode.
Pošto smo svedoci toga da ovaj deo planete nije pošteđen od zagađenja, učenici su došli do zaključka koliko je vremena potrebno da jedan pesticid prođe kroz slojeve zemljišta i koliko se u njemu zadržava. Na ovaj način je u okviru teme o zemljištu povezano nekoliko nauka: biologija, hemija, geografija, pedologija, poljoprivreda i ekologija.
Uloga zemljišta u kruženju ugljenika i ublažavanju klimatskih promena
Druga tema ovog projekta bila je „Uloga zemljišta u kruženju ugljenika i ublažavanju klimatskih promena”. Učenici su kroz ovu temu mogli da saznaju i istraže značaj organskog ugljenika u zemljištu. Izradom projekta učenici su otkrili da je značaj organskog ugljenika u zemljištu veliki, da ima veliku ulogu u klimatskim promenama i da je presudan za zdravlje zemljišta, plodnost i proizvodnju hrane, čineći očuvanje i obnavljanje zemljišta ključnim za održivi razvoj.
Učenici su radove radili u manjim grupama, u okviru kojih su negovali osećaj kooperativnosti, pomaganja i pripadanja. Ono što je najbitnije jeste zadovoljstvo učenika i profesorke krajnjim rezultatom zajedničkog rada.