Dana 20. maja 2024. godine, nastavnice engleskog jezika Milica Aleksić i Olivera Marjanović su, na poziv Američkog kutka u Beogradu, prisustvovale radionici pod nazivom „Incorporating STEAM Elements into the English Language Classroom”. Radionicu je održala dr Carlise Womack-Wynner, redovni profesor na obrazovnom koledžu na Univerzitetu Severne Džordžije, SAD.
Tema radionice - STREAM princip
Tema radionice bila je uključivanje STREAM principa u nastavu engleskog jezika. Za razliku od već poznatih STEM i STEAM principa koji uključuju interdisciplinarni pristup učenju kroz nauku, tehnologiju, inženjering, umetnost i matematiku (engl. STEM = science, technology, engineering and mathematics; STEAM = science, technology, engineering, art and mathematics), STREAM princip uključuje i čitanje kao važan element u sticanju znanja (engl. reading).
STREAM princip može promovisati usvajanje jezika integracijom čitanja sadržaja, koristeći ispitivanje kao sredstvo za unapređenje vokabulara i istovremeno istraživanje sadržaja i jezika. Naše nastavnice su se angažovale u ispitivanju koja od ponuđenih mešavina sastojaka može napraviti najbolje balone od sapunice, kao i kako se mesečeve mene mogu prikazati uz pomoć keksića i čoko krema.
Zabava koju su doživele kroz ove primere učenja na radionici (što možete videti na fotografijama) biće inspiracija za slične aktivnosti primenom ovih principa i u Savremenoj gimnaziji već naredne školske godine.