Profesorke srpskog jezika i književnosti Vanja Bajić i sociologije Ana Brkić Jovanović osmislile su interesantan interdisciplinarni projekat u Savremenoj gimnaziji koji je učenicima omogućio da istraže temu identiteta kroz dvoje različitih naučnih aspekata – sociologiju i književnost. Cilj ovog projekta bio je da učenici povežu sociološke teorije o identitetu sa karakterom Merso-a, glavnim junakom romana Stranac Alberta Kamija.
Simulacija kao most između fikcije i savremenog društva
U okviru projekta, učenici su radili u parovima, odgovarajući na pitanja iz zamišljenog intervjua koji je simulirao posetu Merso-a psihoterapeutu, neposredno nakon smrti njegove majke. Ovaj susret sa psihoterapeutom bio je aktuelizovan u sadašnjem vremenu, čime je omogućeno dublje razumevanje Mersoovog lika i njegovog identiteta u savremenom društvenom kontekstu.
Kroz ovu simulaciju, učenici su imali priliku da se bave pitanjem kako se identitet razvija i menja pod uticajem društvenih okolnosti, kao i da razmotre da li je moguće preduprediti životne izazove i tražiti podršku stručnih lica u ključnim momentima. Ovaj zadatak podstakao je učenike da koriste maštu, kreativnost, kao i čitalačka i sociološka znanja kako bi produbili razumevanje Mersoove unutrašnje borbe i njegovog društvenog konteksta.
Radovi učenika pokazali su da je ovaj interdisciplinarni pristup bio vrlo inspirativan, jer im je omogućio da prošire svoje znanje, razviju osećaj za empatiju i sagledaju važnost podrške u procesu formiranja identiteta.