Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Interdisciplinarni projekat „Rimska kuhinja – hrana i ukusi starog Rima”

Učenici su se kroz projekat „Rimska kuhinja – hrana i ukusi starog Rima”, zajedno sa nastavnicama Natalijom Stanković i Jelenom Zelenović, upustili u istraživanje kulinarskih tajni antičkog doba, povezujući znanja iz latinskog jezika i hemije. Kroz timski rad i praktičan pristup, otkrili su kako su Rimljani pripremali hranu, koje su sastojke koristili i na koji način su ukusi tog vremena oblikovali njihov svakodnevni život.

Kulinarski deo – priprema rimskog jela

 

Svaka grupa imala je jasno definisane uloge:
🔸 istraživač – pronašao i objasnio recept, istorijski kontekst i način pripreme;
🔸 kreator – pripremio jelo prema receptu, koristeći autentične sastojke;
🔸 snimatelj i montažer – zabeležili proces pripreme kroz video, obraćajući pažnju na kvalitet zvuka i slike.

Učenici su kreirali video-materijal u trajanju do tri minuta u kojem su prikazali sastojke, postupak pripreme i konačan izgled jela, te su snimci zapravo pokazatelj kreativnosti i posvećenosti timu. Gotova jela doneta su u školu na ocenjivanje 3. februara. Komisija je ocenjivala izgled i ukus, a učenici su predstavili svoja iskustva tokom pripreme.

Hemijski deo – analiza sastojaka i procesi fermentacije

Pored praktične pripreme jela, učenici su analizirali hemijski sastav korišćenih sastojaka i primenili stečena znanja kroz sledeće zadatke:

analiza sastojaka – istraživali su hemijska jedinjenja u sastojcima jela, grupišući ih na organska i neorganska;
fermentacija – pronašli su primere fermentacije u svakodnevnom životu i zapisali hemijsku reakciju tog procesa;
hemijski proračuni – rešavali su zadatke u vezi sa proizvodnjom ugljen-dioksida u fermentaciji i izračunavali sadržaj proteina i šećera u brašnu i medu. 

Spoj nauke i tradicije

Ovaj projekat omogućio je učenicima da kroz istraživanje, praktičan rad i analizu povežu znanja iz različitih predmeta. Učenici su se upoznali sa jezikom i kulturom drevnog Rima, ali i sa hemijskim procesima kada je reč o svakodnevnim namirnicama.

Na kraju, rad učenika nije ocenjen samo kroz bodove, već i kroz trud, preciznost i kreativnost, koje su uložili u istraživanje i realizaciju ovog jedinstvenog interdisciplinarnog zadatka.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.