
Savremena gimnazija je započela realizaciju projekta „Umetnost u pokretu, kreativni dijalog sa 19. i 20. vekom”, čiji je cilj da učenicima omogući bolje razumevanje ključnih umetničkih pravaca i njihovih kulturnih, društvenih i političkih uticaja. Projekat je zamišljen kao dinamičan i interaktivan način učenja kroz direktnu interakciju sa umetničkim delima, što omogućava učenicima da ne budu samo pasivni posmatrači, već aktivni učesnici u procesu razumevanja umetnosti.
Ciljna grupa projekta obuhvata učenike I i II godine. Prvi deo projekta fokusira se na praktičan rad sa učenicima I godine, dok se teorijski deo realizuje sa učenicima II godine.
Ciljevi projekta su:
- upoznavanje učenika sa ključnim umetničkim pravcima kao što su romantizam, impresionizam, ekspresionizam, apstraktna umetnost i modernizam;
- razvijanje veština kritičkog razmišljanja i kreativnog izražavanja;
- omogućavanje učenicima da kroz direktnu interakciju sa delima umetnika poput Van Goga, Pikasa, Monea, ali i domaćih umetnika kao što su Paja Jovanović, Uroš Predić i Nadežda Petrović, bolje razumeju umetničke epohe i njihove karakteristike.
Prvi deo projekta obuhvata digitalno stvaralaštvo, gde učenici I godine izrađuju flajere sa slikama iz Narodnog muzeja po svom izboru, uz odgovarajući tekst koji poziva na javno vođenje kroz muzej.
Drugi deo projekta podrazumeva odlazak u Narodni muzej, gde učenici imaju priliku da kroz praktičan rad steknu nova znanja. Profesorka likovne kulture Zorana Milićević obratila se učenicima sa teorijskim osvrtom na umetnost 19. i 20. veka, dajući im istorijski okvir za razumevanje epoha i umetničkih pravaca. Nakon toga, učenici II godine vode javno vođenje kroz postavku, gde dele svoja saznanja i zanimljivosti o delima koja su prethodno istraživali.
Učenicima I godine projekat nudi priliku da stvaraju svoja umetnička dela inspirisana slikama koje su ostavile utisak na njih tokom obilaska muzeja.
Ovaj projekat obogaćuje znanje učenika o umetnosti i pomaže im da razvijaju ključne veštine, kao što su kreativnost, kritičko mišljenje, komunikacija i saradnja. Učenici kroz ovaj kreativni dijalog sa različitim umetničkim pravcima postaju aktivni učesnici u procesu učenja, ali i svesni dubljeg značenja umetnosti u društvenom i kulturnom kontekstu.