Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Interdisciplinarni čas: Tragedije hemijskih ratova

Učenici četvrtog razreda Savremene gimnazije imali su priliku da prisustvuju interdisciplinarnom času hemije i istorije pod nazivom „Tragedije hemijskih ratova”. Cilj časa bio je da se učenici bolje upoznaju sa bojnim otrovima, njihovom hemijskom strukturom, upotrebom kroz istoriju, kao i da se podstaknu razvoj kritičkog mišljenja i empatija prema žrtvama hemijskog ratovanja.

Hemijski sastav i upotreba bojnog otrova kroz istoriju

Kroz analizu Prvog i Drugog svetskog rata učenici su istraživali različite vrste hemijskih bojnih otrova, uključujući hlor, fozgen, iperit, nervne otrove (sarin, tabun, soman) i cijanovodonik. Proučavali su hemijske reakcije koje omogućavaju toksičnost ovih supstanci, kao i fizička svojstva koja su ih činila efikasnim ratnim oružjem. Iako su ovi otrovi imali široku primenu u ratovima, iza njih su ostale trajne i strašne posledice po čovečanstvo.

Etika i međunarodni zakoni

Poseban fokus časa bio je na etičkim pitanjima i međunarodnim zakonima koji danas zabranjuju upotrebu hemijskog oružja. Učenici su diskutovali o tome da li je upotreba hemijskih oružja opravdana, kako naučnici mogu doprineti sprečavanju njihove zloupotrebe i kakvu odgovornost snosi naučna zajednica kada je reč o razvoju smrtonosnih supstanci. Ove diskusije pomogle su učenicima da razviju širu perspektivu o odgovornosti nauke u društvu.

Naučna otkrića i njihov uticaj na društvo

Ovaj čas koji su održali nastavnik istorije Vidak Pejović i nastavnica hemije Nevena Anđelić pokazao je koliko je važna povezanost nauke i društva. Naučna otkrića, iako mogu biti veoma korisna, mogu se i zloupotrebiti u ratne svrhe. Učenici su kroz slike, prezentacije i diskusije stekli širu perspektivu o istorijskim događajima, kao i o naučnoj etici. Kroz razvijanje empatije prema žrtvama hemijskih napada, učenici su dobili priliku da razmisle o tome kako bi se nauka mogla koristiti u pozitivnom kontekstu, a ne u destruktivne svrhe.

Interdisciplinarni pristup ovom času omogućio je učenicima ne samo da nauče hemijske osnove i istorijski kontekst hemijskog ratovanja već i da razmotre dublje moralne i etičke aspekte nauke u društvu.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.