Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Sociometrijska vežba o društvenim nejednakostima na času sociologije

Na časovima sociologije učenici su zajedno sa nastavnicom Anom Brkić Jovanović u okviru sociometrijske vežbe imali priliku da se na praktičan način upoznaju sa konceptom društvenih nejednakosti.

Vežba je započeta tako što su svi učenici stali u liniju duž učionice. Nastavnica im je postavljala različita pitanja, a oni koji su davali potvrdan odgovor istupali su korak napred. Prva pitanja bila su duhovita i stvorila su opuštenu atmosferu, ali su zatim usledila i ozbiljnija – poput toga da li poznaju nekog pripadnika manjinske grupe.

U sledećem delu vežbe učenici su izvlačili kartice sa likovima koji pripadaju različitim društvenim manjinama. Njihov zadatak bio je da se zamisle u ulozi tih osoba i da, slušajući tvrdnje o kvalitetu života, pravima i privilegijama, koračaju napred ili nazad u zavisnosti od toga koliko se određena tvrdnja odnosi na njihovog lika.

Kako je vežba odmicala, razlike su postajale vidljive – neki učenici su značajno napredovali, dok su drugi ostali u mestu ili se čak pomerili unazad. Nakon toga, učenici su otkrili koje su uloge igrali, te razgovarali o tome kako su se osećali oni koji su ostali iza, kako oni koji su bili u sredini, a kako oni koji su najviše napredovali.

Za kraj, učenici su jednom rečju koja se odnosi na osećanja opisivali svoje iskustvo: nepravda”, tuga”, privilegija”, zamišljenost”, šok” itd. i razgovarali o društvenim faktorima koji oblikuju nejednakosti u stvarnom životu. Vežba je poslužila kao uvod u dalju diskusiju o ljudskim pravima, jednakosti i pravednosti u savremenom društvu.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.