Obeležavanje Međunarodne nedelje obrazovanja u Savremenoj gimnaziji

Prethodne nedelje je u Savremenoj gimnaziji obeležena Međunarodna nedelja obrazovanja pod sloganom „My International Journey”.

Tom prilikom su učenici i profesori Savremene gimnazije priredili različite aktivnosti kako bi dali svoj doprinos ovom važnom međunarodnom događaju. Pored toga što su kroz igru i zabavu naučili mnogo toga korisnog, imali su priliku i da međusobno razmene iskustva.

Untitled-1

Međukulturna razmena

IEW1Učenici su tokom Međunarodne nedelje obrazovanja posetili Institut Servantes i Austrijsku biblioteku. Uživali su u obilasku, čuli interesantne priče o doprinosu ovih institucija u širenju hispanske i germanske kulture i prisustvovali predavanjima koja su za njih pripremili domaćini.

Tako je izložba fotografija „El Greko – autor oltarskih kompozicija“ inspirisala učenike da saznaju više o kulturi iz koje ovaj slikar potiče.

Takođe, imali su priliku i da pogledaju izložbu koja je bila posvećena radu i delu germanskih autora, kao što su Tomas Man i Rajner Marija Rilke.

Veza sa vršnjacima iz inostranstva

IEW2Prednost upoznavanja ovih institucija je to što su učenici saznali kako mogu da se povežu sa svojim vršnjacima iz inostranstva koji, takođe, uče španski i nemački jezik.

Pored toga što mogu da steknu nova poznanstva i unaprede znanje jezika, učenici su saznali da su im na raspolaganju i knjige i stripovi, koji su raspoređeni u skladu sa njihovim znanjem.

Tu su i takozvane Olimpijske igre, na kojima učenici mogu da se upoznaju sa ljudima širom sveta i da se međusobno takmiče u poznavanju jezika i kulture određene zemlje.

Sve ovo, kao i razni kursevi i programi razmene studenata, predstavljaju način da se motivišu da ostvare saradnju i shvate značaj međunarodnog obrazovanja.

„Trgovinska razmena” i upoznavanje slatke strane kultura

Međunarodna nedelja obrazovanja bila je povod da se organizuje integrativna nastava.

Organizatori su se dosetili da pred učenike stave slatkiše svetskih kompanija kao što su Ferrero Rocher, Oreo ili Delhaize i učine da proizvodi, koje učenici inače svakodnevno konzumiraju, postanu materijal za istraživanje.

IEW3Učenici su ispitivali nalepnice i etikete na slatkišima i piću, pogađali su iz koje zemlje proizvodi potiču i pronalazili njihove lokacije na karti. Naučili su i mnogo toga o glavnim gradovima ovih zemalja, njihovom uređenju, po čemu su poznati i zašto bi trebalo da ih posete.

Drugom prilikom su učenici, na času engleskog jezika, isprobavali poslastice poreklom iz raznih zemalja sveta, kao što su SAD, Francuska ili Italija. Zasladili su se kremastim tiramisuom, reskim kaprijem, slatkom latte kafom ili voćnim čizkejkom.

Komentarisanjem porekla ovih poslastica, učenici su upoznali i prihvatili i deo kulture zemalja u kojima su ove poslastice nastale. Pri tome su i vežbali svoje veštine pisanja i konverzacije na engleskom, opisujući različite ukuse i dominantne karakteristike ovih poslastica.

Popunjavanje pasoša na časovima istorije

IEW4Iz istorije su učenici opisivali svoju zemlju i njenu kulturološku pozadinu, kako bi kasnije mogli da je uporede sa drugim zemljama u koje žele da putuju, a sve to u potrazi sa školom koja bi im bila partner.

Odabranoj školi će poslati pismo sa obrazloženjem zašto bi ove dve zemlje trebalo da se udruže i ostvare saradnju.

Popunjavali su svoje međunarodne pasoše informacijama koje bi ljudima u inostranstvu bile korisne i interesantne, a koje su u vezi sa njihovom zemljom i poreklom.

To je bila samo jedna od mnogobrojnih ideja kako mogu da stupe u kontakt sa školama širom sveta.

Svaki jezik je lep i bitan

IEW5Na časovima engleskog jezika učenicima je pružena prilika da jezik sagledaju iz više uglova, učeći reči iz drugih jezika kao što su grčki, ruski, italijanski i portugalski.

Naučili su da grčka reč „nai” ima drugačije značenje u odnosu na ono koje su oni očekivali. Takođe, saznali su i da rusko „slovo” znači reč, a da je „academia” na portugalskom teretana.

Na ovaj način su se upoznali sa potencijalnim jezičkim barijerama ukoliko bi svoje školovanje nastavili u inostranstvu. Slušali su pesme na različitim jezicima i pokušali da ih ponove, iako ne razumeju reči pesama.

U pitanju su dve veoma slušane pesme iz filma i igrice „Why this Kolaveri Di” i „Baba Yetu” , koje su pisane na tenglišu i svahiliju. Ovi jezici predstavljaju potpunu novinu za učenike i treba da ukažu na kulturne razlike sa kojima se mogu susresti na međunarodnom nivou.

Dobro obrazovanje – put ka sigurnoj budućnosti

IEW6Međunarodna nedelja obrazovanja započela je prezentovanjem Univerziteta Les Roches i Glion iz Švajcarske i podelom vaučera za predavanje Global Hospitality Education, koje je to veče održano u Crowne Plaza hotelu u Beogradu.

Cilj obeležavanja Međunarodne nedelje obrazovanja upravo je bio da probudi kod učenika interesovanje za druge škole i univerzitete i da ih podstakne na učešće u međunarodnim obrazovnim projektima.

Od ključnog značaja je da učenici imaju uvid u to kakve sve koristi mogu imati, ukoliko se uključe u međunarodno obrazovanje i postanu deo sistema koji im pruža mnoštvo mogućnosti na planu ličnog usavršavanja.

Fotografije možete pogledati u galeriji na našem sajtu.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.