Upravo su se izučavanjem ovog epa prošle nedelje bavili učenici Savremene gimnazije na časovima srpskog jezika i književnosti.
Da bi učenicima umetničke slike iz ove epopeje ostale dugo u pamćenju, potrudile su se profesorke likovne kulture i srpskog, Ana Manojlović i Mirjana Vasić Adžić. One su sadržaje nastavnih planova povezale na interesantan i kreativan način, prikazujući učenicima koliko su zapravo školski predmeti povezani i isprepleteni.
Eksperimentalni čas
Zahvaljujući interesantnoj ideji da slikovno prikažu svaku ploču (glavu) ovog književnog dela, učenici su se na kreativan i zanimljiv način podsetili sadržaja epa.
Umetničkim rešenjima i korisnim sugestijama profesorke likovnog i originalnim tumačenjima dela profesorke srpskog, učenici su se prepustili svojim vizijama i viđenjima epa.
Mašta nema ograničenja, što su nam pokazali i radovi učenika čije se predstave događaja iz epa, junaka i umetničkog sadržaja veoma razlikuju.
Upravo to dokazuje da čak i književna dela nastala nekoliko hiljada godina pre nove ere, mogu biti i danas veoma inspirativna i podsticajna za umetničko izražavanje kroz razne tehnike.
Korisne ideje za maštovita rešenja
S obzirom na to da je „Ep o Gilgamešu” napisan klinastim pismom, profesorke su podsetile učenike da obavezno iskoriste ovu činjenicu i da broj svake ploče ispišu brojevima i slovima koja podsećaju upravo na klinasto pismo.
Kako bi uspešno imitirali odlike sumerske umetnosti, učenicima su na raspolaganju bili razni dodaci: pigment plave boje, koji je trebalo da predstavlja čuveni kamen lapis lazuli, sličice bogova i drugi ukrasi kojima su mogli da obogate svoje radove.
Učenici su slikali na pravim drvenim pločama koje su bile prekrivene papirom.
Savremen pristup organizovanju nastave
Nakon ovako kreativno izvedenog časa, učenici mogu da se nadaju digitalnom slikovnom izdanju ovog poznatog književnog dela, koje obrađuje teme i motive koji su podjednako bliski savremenom čoveku kao i ljudima koji su živeli u dolini Eufrata i Tigra nekoliko vekova pre Hrista.
Ovo je tek početak interdisciplinarnog pristupa nastavi u Savremenoj gimnaziji, u okviru koga će učenici kroz igru učiti i razvijati svoj kreativni potencijal.
Pogledajte fotografije u galeriji.