BIOLOGIJA
Faze ćelijskog ciklusa od plastelina, konca i čačkalica
Na časovima biologije učenici su imali priliku da na kreativan i zanimljiv način, kroz aktivnost, međusobnu saradnju i umetničko izražavanje, pokažu stečeno znanje iz biologije. Tako su jednom prilikom bili podeljeni u grupe i imali zadatak da predstave faze ćelijskog ciklusa i ćelijske deobe, mitoze, koristeći materijal poput plastelina, konca, čačkalica i dr. Učenici su sami birali materijal koji žele da koriste, nakon čega su grupe na beloj podlozi prikazivale svaku fazu ćelijske deobe.
Čak i najmanju promenu koja se desila tokom ovih faza učenici su fotografisali, a zatim su na iPadu, u aplikaciji Stop-Motion Studio, čitav proces predstavili videom i pokazali svoje rediteljske sposobnosti. Da su časovi biologije kreativni i drugačiji, učenici su shvatili i onda kada su izolovali svoju DNK iz ćelija bukalne sluzokože. Uz pomoć vode, soli, deterdženta, boje za hranu i alkohola mogli su da izoluju DNK i uoče je golim okom u epruveti. Zavirili su u tajne ljudske ćelije, sjajno se zabavili i naučili nešto zanimljivo.
Učenici su na časovima biologije imali priliku da sami osmisle čas i vode nastavu, onako kako oni žele da ona izgleda, da rade projekte u grupama, prave modele ćelije i još mnogo toga.
Učenici su se složili da je svakako najinteresantniji čas bio kada su testirali svoju kooperativnost i kreativnost praveći najvišu konstrukciju od špageta, kanapa i selotejpa. Naime, globalni izazov „The Marshmallow Challenge” ima zadatak da testira spretnost, ideje, kolaboratorske sposobnosti i liderstvo kod učesnika.
Rad u laboratoriji zahteva planiranje i saradnju, a ovo je bio odličan način da se dodatno razvije timski duh u učionici Savremene gimnazije.