ENGLESKI
Moderno učenje o manifestu na času engleskog
Savremeni gimnazijalci druge godine su kroz misterioznu video-priču vežbali narativna vremena, receptivne veštine i gramatička pravila, a zatim u parovima rekonstruisali priču na osnovu glagola koje su zapisali tokom slušanja. Učenici kombinovanog odeljenja druge godine naučili su šta je Life Manifesto, šta sadrži i čemu služi. Imali su prilike da kroz video-materijal vide primer uspešnog manifesta, nakon čega su osmislili svoj „Life manifesto”. Kreativnost, moralna načela i ono u šta veruju i za šta se zalažu prikazali su u svojim radovima, od kojih neke možete pogledati ovde i ovde.
Do it yourself – kreativan video za najbolji posao
Učenici su na temu „Work” razgovarali o tome šta za njih predstavlja najbolji posao na svetu, nakon čega ih je profesorka Jelena Korać upoznala sa izazovom koji je turistička organizacija Australije postavila pred svet 2009. godine, pitajući ih za mišljenje o ovom potezu.
Konkurs koji je turistička organizacija Australije raspisala 2011. godine hipotetički je bio konkurs na kom su učenici morali sebe da predstave u najboljem mogućem svetlu kako bi dobili jedan od ponuđenih poslova tako što će napraviti svoj video (ni profesorka nije mogla da prođe bez urađenog domaćeg zadatka).
Najuspešniji projekat možete pogledati ovde.
Kako se ponašati na razgovoru za posao i napisati kvalitetan CV?
Ovo je jedno od pitanja sadašnjice o kom su diskutovali i savremeni gimnazijalci na časovim engleskog jezika. Učenici su radili na poboljšanju veština neophodnih za život i rad u savremenom dobu i naučili kako da napišu svoju radnu biografiju (CV) kojom će privući potencijalnog poslodavca. Oni su od profesorke Jelene Korać naučili kako da istaknu svoje dobre strane i predstave se u najboljem svetlu, ali i kako se to postiže pod pritiskom, kada se, recimo, nalaze na razgovoru za posao.
Koristeći Learn English British Council veb-sajt, učenici su se upoznali sa „svetom odraslih” i poslovnim izazovima koji će ih dočekati već na početku karijere. Gledajući i analizirajući video-materijal sa sajta, gimnzijalci su napravili listu predloga sa najboljim načinima za pripremu za intervju i savetima za ponašanje tokom intervjua. Po uzoru na neke uspešne modele, napisali su svoje biografije, a zatim pripremili odgovore na jedno od neizbežnih pitanja svakog poslovnog intervjua: „Tell me something about yourself”.
Finalna vežba urađena je zatim u formi „Speed dating”. Učenici su sedeli jedni naspram drugih i imali jedan minut da se svom sagovorniku predstave u najboljem mogućem svetlu, kada su shvatili koliko je priprema bitna. Đaci su nakon ovog časa izašli nasmejani i profesorku engleskog jezika pitali kada će im ponovo organizovati nešto slično.
Posebno zanimljiv bio je čas engleskog posvećen Noći veštica, na kome su učenici pisali pesme i priče inspirisani „strašnom” muzikom. Slušali su muziku zatvorenih očiju i prepustili se poznatim zvucima iz filmova o vampirima, nakon čega su zapisivali asocijacije na te zvuke i u parovima razmenjivali teze na osnovu kojih su pisali pesme i priče. Profesorka engleskog jezika, Tamara Koranjić, podelila im je i reči kojima mogu da se koriste prilikom pisanja, što je bio još jedan od načina da prošire svoj rečnik na engleskom. Primere pesama i priča koje su učenici napisali na ovom času, možete videti ovde.
Pored toga, oprobali su se i u raščlanjivanju šifrovanih SOS poruka i sastavljanju najčudnovatijeg jelovnika za Noć veštica.
Na ovom času je učenicima data sloboda da izvode zaključke, razmenjuju mišljenja i tako nauče nešto jedni od drugih, za razliku od ex catedra načina predavanja. Kroz ove aktivnosti, učenici su naučili kako da povežu različite stimulanse, poput muzike i slike, kao i kako da manipulišu rečima kako bi dobili efekte slične onima koje imaju muzika ili fotografije.
Na jednom drugom, sasvim (ne)običnom času engleskog, učenici su imali zadatak da sastave svoj profil za internet pričaonicu. Prethodno su odgledali interesantnu prezentaciju sa uputstvima kako da što uspešnije sastave profil, kako da različite teme o kojima pišu organizuju u paragrafe i korisne fraze koje mogu da upotrebljavaju. Ceo doživljaj opuštene atmosfere za rad, kao da su u svojoj sobi, upotpunjen je odgovarajućom muzikom.