GRAĐANSKO VASPITANJE
Haloween radionica „Tolerancija i diskriminacija”
Na Haloween horor radionici, na kojoj se diskutovalo o toleranciji i diskriminaciji, učenici su imali priliku da se sretnu sa neobičnim horor likovima.
Učenici prve godine najpre su se upoznali sa Vecom Metličić, Mišićem Slepčevićem, Drakulom Krvićem, Vojkom Zavojić i Kurjakom Vučkovićem, a zatim je nekoliko učenika preuzelo uloge horor likova i uvežbavalo skeč iz kupea voza kojim ovi likovi putuju, a koji je glasio ovako:
MIŠIĆ SLEPČEVIĆ (Kurjaku Vučkoviću): Ti, „prevarantu”, marš napolje iz našeg kupea! Znam ja vas „Vučkoviće” dobro, muka mi je od vas! Svi ste vi lažovi i prevaranti, neću ceo put da pazim da me ne ogrebeš i ne ugrizeš. More, očistićemo mi Slepići Srbiju od vas!
(Izgura Kurjaka iz kupea.)
VECA METLIČIĆ (Mišiću Slepčeviću): Malo si preterao, ali si u suštini u pravu. Sa njima treba tako. Da se razumemo, nemam ja ništa protiv „vukodlaka”, ali je činjenica da su opasni prevaranti.
VOJKA ZAVOJIĆ: E, neće tako moći. Vukodlaci imaju ista prava kao svi ostali, ovaj mladić je putnik kao i svi mi i niko nema prava da ga maltretira. Pozvaću konduktera da ga vrati, a tebe (obraća se Mišiću Slepčeviću) ću prijaviti za ono što si uradio.
(Vojka odlazi po konduktera, a i Mišić za svaki slučaj napušta kupe.)
DRAKULA KRVIĆ: Svaka čast ovoj devojci. I ja sam mislio isto što i ona ali, pravo da vam kažem, nisam smeo da se mešam. Čim sam video da je onaj šišmiš sa nama u kupeu, hteo sam da sednem negde drugo, znao sam da će se zakačiti za ovog sirotog „vukodlaka”. Stvarno mi se gade ti nadobudni „miševi”, i plašim ih se, pravi su fanatici.
(Ulaze Kurjak Vučković i Vojka Zavojić)
KURJAK VUČKOVIĆ (Vojki): Hvala, gospođo, što si mi pomogla, mi Vučkovići nismo nasilni. A mi svi uopšte ne volimo ove Slepčeviće. Oni su pravi fanatici. Ali ne možemo sami protiv njih. Umesto da te fanatike zabrane, još ih puštaju da prave parade po gradu. Sramota!
Naime, u imaginarnoj sceni iz voza, profesorka Tijana Rajić je želela da naglasi netolerantnost i ispoljavanje diskriminacije među likovima, jer je ideja bila da se učenici nađu u cipelama onih netolerantnih i diskriminišućih likova. Ostali su popunjavali listu sa pitanjima u vezi sa ovom situacijom: „Ko od likova ima predrasude, a ko stereotipe”, „Ko je netolerantan, a ko vrši diskriminaciju” itd.
Učešćem u ovoj radionici, učenici su videli kako se ispoljava netolerantno i diskriminišuće ponašanje, što je kod njih razvilo saosećanje i razumevanje, tj. osnove tolerantnog i nediskriminišućeg odnosa prema drugima.