Kembridž gimnazija pristupačna osobama sa invaliditetom
Kvalitetno obrazovanje mora biti dostupno svima i svako može ostvariti svoje profesionalne ciljeve uz adekvatno znanje koje pruža Savremena gimnazija. Učenici ove škole pripremaju se za stvaran život, nastavak obrazovanja i buduće poslove, a profesori rade na tome da oni ostanu motivisani, steknu radne navike i unapređuju svoje znanje tokom celog života.
Savremena gimnazija je dostupna svima
Prostorije Savremene gimnazije organizovane su po najvišim standardima kako bi škola bila pristupačna osobama sa hendikepom, a udobnost i zdravo okruženje pozitivno utiču na produktivnost učenika. Dostupnost se ogleda u sledećim karakteristikama:
- Ulaz u Beograđanku iz Ulice kralja Milana je prohodan i širok.
- Zgrada ima lift koji vodi do svih školskih prostorija.
- Hodnici su prostrani i široki kako bi kretanje bilo olakšano.
Ulaz u Beograđanku iz Ulice kralja Milana, odmah pored Instituta za moderno obrazovanje, širok je i prohodan i direktno vodi do lifta koji vodi do svih školskih prostorija, pa tako osobama sa invaliditetom ne predstavlja problem što se Savremena gimnazija na ovoj lokaciji nalazi na trećem spratu. U širokim hodnicima nikada nije gužva, pa je kretanje kroz celu školu svima olakšano. Na ovaj način učenici mogu lako, brzo i neometano da koriste sve pogodnosti koje nudi Savremena gimnazija, kao i da provode vreme u svim prostorijama škole koje su namenjene za nastavu, učenje i odmor.
Napredna tehnologija i savremene učionice: okruženje koje pospešuje inkluziju
U učionicama Savremene gimnazije pored individualnih školskih klupa koriste se i savremene Nod stolice. Ove stolice su pokretljive, pa se raspored učionice može prilagođavati potrebama svakog učenka, kao i radu u grupama, organizaciju učenika u krugu, čime je naglašena jednakost, a učenici podstaknuti da se slobodno izražavaju. Profesori koriste interaktivne table i stolove kako bi nastava bila interesantnija, a učenici umesto svezaka vrlo često koriste tablet uređaje kako bi njihovo učenje bilo interesantnije, usmerenije i produktivnije.
Na ovaj način učenici ne moraju da ustanu i izađu na tablu kako bi odgovarali, već zadatak mogu da urade na svom tabletu i da ga pošalju profesoru, koji zatim fajl može otvoriti na interaktivnoj tabli i pokazati rešenje celom razredu. Ovo je samo jedan od mnogih primera kako savremena tehnologija olakšava rad učenicima i nastavnicima.
Neprestano prilagođavanje potrebama učenika
Svaki učenik je jednako važan, a oni kojima su potrebni pomoć i podrška uvek mogu da računaju na nastavnike i ostale zaposlene. Zbog toga osobe sa invaliditetom mogu da uče i razvijaju svoje potencijale u zdravom i njima prilagođenom okruženju ove škole. Roditelji aktivno učestvuju u obrazovanju svog deteta, pa samim tim imaju priliku da svojim sugestijama i predlozima doprinesu kvalitetu obrazovanja u Savremenoj gimnaziji, koja se svakodnevno prilagođava potrebama svojih učenika.
International School: internacionalno obrazovanje za osobe sa invaliditetom i obrazovnim izazovima
Prostorije International Schoola organizovane su po najvišim standardima kako bi škola bila pristupačna osobama sa hendikepom, a udobnost i zdravo okruženje pozitivno utiču na produktivnost učenika. Dostupnost se ogleda u sledećim karakteristikama:
- Na ulazu u International School pristupna rampa obezbeđuje neometan prilaz korisnicima invalidskih kolica.
- Zgrada ima lift koji vodi do svih školskih prostorija.
- Hodnici su prostrani i široki kako bi kretanje bilo olakšano.
Na ovaj način učenici mogu lako, brzo i neometano da koriste sve pogodnosti koje nudi International School, kao i da provode vreme u svim prostorijama škole koje su namenjene za nastavu, učenje i odmor.
Prestižno internacionalno obrazovanje koje neguje različitost
Cambridge International i International Baccalaureate neguju različitosti i uvažavaju potrebe učenika. Imajući u vidu stroge predmetne kriterijume i izazovne obrazovne ishode, internacionalne organizacije su se ujedinile u pomoći učenicima sa obrazovnim izazovima, kao što su disleksija, disgrafija, problemi sa sluhom, problemi sa vidom, poremećaj pažnje, autizam i slično.
Posvećeni nastavnici redovno prate napredak učenika i u saradnji sa roditeljima predlažu korekcije u određenom pristupu izrade ispitnih zadataka, u skladu sa regulativama internacionalnih organizacija - bilo da je u pitanju dodatno vreme ili modifikacija ispita za učenike sa daltonizmom, disleksijom ili motoričkim veštinama.