Vrednost učenja: Razvijanje potrebe za traganjem i pronalaženjem odgovora
Procesi učenja i podučavanja su permanentni i veoma složeni procesi koji zahtevaju dobro poznavanje razvojnih karakteristika onoga ko uči, samog učenja kao aktivnog procesa razumevanja sveta oko sebe, mnogobrojnih pristupa, metoda i strategija koji učenje čine efikasnim. Učenje zahteva aktivnosti koje će osposobiti učenike da samostalno tragaju za informacijama, promišljaju i rešavaju probleme.
Aktivno i delotvorno celoživotno učenje
Ako nastavnik uspe da kod učenika razvije potrebu za traganjem i pronalaženjem odgovora, oni će uvek biti u stanju da na neposredan ili posredan način, direktno ili indirektno, pronađu prave odgovore i rešenja. Insistiranje na procesu traženja odgovora doprinosi razvoju intelektualnih sposobnosti i stvaralačkih potencijala učenika, dok učenje samog odgovora, makar on bio i tačan, od učenika zahteva samo dobro pamćenje.
Procesom učenja se kod učenika razvijaju prirodna radoznalost i istraživački duh, kritičko mišljenje i sposobnost uspešnog rešavanja problemskih situacija. Učenici na taj način stiču saznanje kako da uče aktivno i delotvorno i stvaraju potrebu za celoživotnim učenjem. Tokom procesa učenja učenici razvijaju različite vrednosti kao što su etičnost, altruizam, ali i ličnu i društvenu odgovornost.
Nastavnici koji program transformišu u kreativne aktivnosti
U Savremenoj gimnaziji nastavnici program transformišu u kreativne i produktivne aktivnosti učenika na času i, umesto da predaju, oni osmišljavaju situacije učenja, stvaraju prilike za učenje i vode učenike kroz aktivnost učenja u školi. Primenom projektne nastave, ali i interaktivne i interdisciplinarne nastave, koja je prilagođena visokim akademskim zahtevima, poboljšava se kvalitet stečenog znanja, ali se istovremeno doprinosi povećanju motivacije i aktivnosti koje se tiču učenja.
Nastavnici u Savremenoj gimnaziji stvaraju uslove u kojima učenici samostalno stiču nova znanja iz različitih izvora, uče da koriste stečena znanja za rešavanje teorijskih i praktičnih zadataka, stiču komunikativne veštine radom u grupama i razvijaju istraživačke veštine. Na razne načine ih uče kako da uče aktivno, utiču na razvijanje njihove motivacije za učenje i stvaraju uslove za izražavanje sposobnosti i potencijala.
Takođe, nastavu u našoj školi karakteriše i korišćenje savremene tehnologije, koja doprinosi kognitivnom, afektivnom i socijalnom razvoju učenika.
Učenici Savremene gimnazije su imali priliku da se kroz predavanje „Metode i tehnike uspešnog učenja” upoznaju sa koracima aktivnog učenja, metodama učenja, ali i sa tehnikama uspešne organizacije i efikasnog upravljanja vremenom (time management).
Suština aktivnog učenja se može shvatiti kroz citat čuvenog Bendžamina Frenklina:
Reci mi i ja ću zaboraviti, pokaži mi i ja ću možda zapamtiti, uključi me i ja ću razumeti.
To je način na koji radimo u Savremenoj gimnaziji i koji želimo da nastavimo da razvijamo i kroz novu strategiju kako bismo kod učenika osvestili ovu vrednost i olakšali proces saznavanja koji je pred njima.